Contractscan


Vrijwel iedere installatie-eigenaar, Woningbouwvereniging, VvE, Zorginstelling, Ziekenhuis onderhoudscontracten heeft wel een onderhoudscontract voor allerlei soorten onderhoud afgesloten.

Wat doet u dan als u een factuur ontvangt van een onderhoudsfirma waar u een onderhoudscontract mee heeft afgesloten, pakt u het contract erbij?

Herkent u dit……u denkt het volgende “vallen de gefactureerde werkzaamheden nu wel of niet binnen het contract” én voor u er zelf erg in heeft betaalt u de factuur. U heeft het al druk genoeg met uw dagelijkse werkzaamheden en de installatie draait weer dus prima zo….toch?

Onze ervaring leert ons dat een contract in de regel toch wat tijd vraagt om goed doorgelezen te worden om er achter te komen wat we u nu krijgt voor uw geld en wat er nu eigenlijk is gedekt binnen het contract.

Soms is de taal in een overeenkomst juridische en formeel van aard waarbij niet geheel duidelijk is welke werkzaamheden nu wel/niet binnen het contract vallen waarbij in sommige gevallen na onderzoek blijkt dat waar je als opdrachtgever graag in ontzorgt wilt worden buiten de overeenkomst valt.

Tijden veranderen en ook wellicht binnen uw organisatie worden zaken zoals kostenbeheersing een steeds belangrijker aandachtspunt binnen uw exploitatiebeheer waarbij de kosten voor dagelijks en planmatig onderhoud veelal “ongrijpbaar” zijn en de nodige druk ligt binnen uw verantwoordelijkheid om dit beheersbaar te managen!

Hoe mooi zou het zijn als uw onderhoudscontracten compleet zijn en u geheel ontzorgen waarin zaken zoals het correctieve alsmede het preventieve onderhoud goed is geregeld en waarbij u met een prijzenoverzicht de meest voorkomende dagelijks en planmatige onderhoudswerkzaamheden,reparaties en aanvullende werkzaamheden heeft vastgelegd.

Het beschrijven en vastleggen van Servicevoorwaarden binnen het contract zoals beschikbaarheid van uw installaties en hersteltijden inclusief prestatie-indicatoren zijn aandachtspunten binnen een contract waar op gestuurd en gemonitord kan worden zodat u weet dat afgesproken Serviceverlening geborgd is. Onderhoudscontracten worden vaak afgesloten na een renovatie of bij oplevering van een nieuw complex, indien deze dan niet wordt afgesloten, wordt door de leverancier aangegeven dat de garantie komt te vervallen.

Doordat renovaties en nieuwbouw activiteiten veel meer een continu proces is bij corporaties, komen er jaarlijks weer nieuwe contracten bij, veelal is dit de bron van het ontstaan van een hoeveelheid aan allerlei contracten van verschillende diversiteit met verschillende leveranciers, prijzen, indexatiecondities, opzeggingstermijnen enzovoort. Veelal worden de condities in onderhoudscontracten in het belang en voordeel van de leverancier vastgelegd.

Dit is vaak al op te maken uit het feit dat ze op het eigen briefpapier van de leverancier zijn opgemaakt.

Om een begin te maken met het optimaliseren van uw onderhoudscontracten is het noodzakelijk inzage te krijgen in uw contracten. Wilt u deze situatie verbeteren, dan helpt OPTIFLEX Technisch Beheer u graag hierbij. Een eerste kennismaking inclusief advies is altijd kosteloos zonder enige verplichtingen.

Graag nodigen wij u uit voor een geheel vrijblijvend en informatief kennismakingsgesprek om uw onderhoudscontracten zo snel mogelijk optimaliseren?

 

Neem gerust contact met ons op en wij informeren u graag over de mogelijkheden over een contractscan.

Telefoon: 06 461 05 517 of mail naar  info@optiflextb.nl

U kunt ook geheel vrijblijvend het contactformulier invullen.

    

Terug naar onze diensten

Home